Un plat que agrada pràcticament a tothom són les patates rosses… aaaigh que boones!! I ara que s’aproxima el fred i per fi, tornem a tenir moniato, la combinació dels 2 tubercles faran del nostre acompanyament un “pica-pica” irresistible!!
INGREDIENTS
- 2 Patates (si són del bufet, millor que millor!!)
- 1/2 moniato (o 1 moniato petit)
- Oli
- Sal d’herbes
ANEM PER FEINA!!!:
- Rentar amb un raspall les patates (perquè les fregirem amb pell) o pelar-les.
- Pelar el moniato
- Tallar les patates i el moniato a tires no massa gruixudes i posar-les amb força aigua perquè treguin el midó (jo les deixo uns 10 minuts a la pica -ben neta!-).
- Escòrrer les patates i el moniato treient el màxim possible d’aigua.
- En una olla o paella per fregir, calentar l’oli (2 dits) sense deixar que tregui fum i quan estigui calent abocar-hi les patates i el moniato (el moniato es fa més ràpid, per tant si voleu podeu afegir primer les patates i passats 5 minutets, el moniato).
- Deixar que es quedin ben dauradetes i quen estiguin fetes colocar-les a una reixeta amb paper absorvent perquè treguin l’oli.
- Les salem just abans de servir i …. bon profit!!







nena! Nosaltres estem viciats als moniatos. Sempre que n’hi ha en fem, així com els fas tu. Què bons que són…
O i tant que són booons!! i al forn… “no te digo ná!”…!
Quan hi ha moniatos, no compro patates! Qualsevol cosa que faria amb patates al llarg de l’any, ho canvio per moniatos: truita de patates, crema de verdures, patates al forn, puré de patates… i clar, les típiques patates fregides! Tot en versió moniato queda boníssim!