Feeds:
Entrades
Comentaris

Archive for 16/12/2008

La germinadora ha tret els primers fruits!! Avui per celebrar-ho m’he preparat l’esmorzar amb els germinats com a protagonistes. Habitualment el meu esmorzar és idèntic (tot i que vaig variant cafè per tè, pa per cereals, etc) però en lloc de pa amb tomàquet i germinats, l’acompanyo d’una pastilla de xocolata bio ben negre! jijiji, umm què bó!

gullich

Doncs bé, us explico el matinal d’avui:

Només llevar-me, m’he rentat les dents, he fet 4 saludos al sol (2 curts i 2 de llargs), que he de dir que m’han costat força perquè feia temps que no en practicava i torno a estar encarcarada…!, he regat la germinadora (ara hi he posat llavors de rosella, alfals i quinoa), m’he menjat una pereta i m’he preparat l’esmorzar.

De fons, avui tocava Dido (segons el dia em poso una música diferent) i m’acompanyaven en tot moment les meves bestioles, en Güllich (gos) i la Prana (gat).

He preparat un cafè, escalfat una miqueta de llet d’arròs, ratllat un tomàquet i he posat a la torradora 4 llesquetes de pa d’espelta i llinosa (una de les torrades és per en Güllich, que sempre m’acompanya com la meva ombra!).

Per a fer les torrades, he posat una cullerada de tomàquet ratllat a cada una d’elles, un polsim de sal d’algues i hi he afegit uns brots de soja germinada en 2 torrades i a les altres dues hi he posat germinats de fenogrec i d’alfals.

Així doncs, avui he esmorzat:

  • 1 pera (20 minuts abans de menjar la resta de l’esmorzar, doncs es digereix millor)
  • 1 cafè amb llet d’arròs
  • 3 torrades amb tomàquet ratllat, oli d’oliva i germinats (doncs una de les de soja era pel bitxo de la casa).

Ara sí que estic preparada per afronatar el que em queda del matí, sortir a voltar amb en Güllich, estudiar i preparar el dinar!

Read Full Post »

SALTXITXES VEGANES CASOLANES

Qui diu que els vegans només mengem verdures? Doncs a casa, a part de la pasta, l’arròs i cereals i els llegums també cuinem “txitxa”!!

Com sempre, el menjar casolà (fet a casona) supera de llarg al que pots trobar preparat! Ummm! Avui, saltxitxes veganes a la planxa!

salxis

La recepta l’he tret de la pàgina CreatiVegan, i està tant ben explicada que us la poso “tal qual”, això sí, amb un altre color us marcaré el que jo he canviat,  ja que no l’he seguit al peu de la lletra.

Ingredients:

♥ 2 tasses i mitja gluten de blat (la mesura de la tassa que he fet servir és de “tallat”)
♥ 1 cullerada de farina de cigró (jo n’he posat 2 perquè no teia ceba en pols)
♥ 1 culleradeta de nou moscada
♥ 2 cullerades de caldo de verdures en pols o 1 pastilla de caldo (jo he posat la pastilla de caldo bio)
♥ 2 cullerades de ceba en pols (no en tenia, per tant no n’he posat)
♥ 1 culleradeta de pebre mòlta
♥ 1 culleradeta de pebre vermell dolç
♥ 1 cullerada de pebre vermell fumat
♥ 1 cullerada d’orenga picat
♥ 1 culleradeta de sal (jo hi he posat sal d’herbes)
♥ 2 i 1/4 tasses d’agiua molt freda (jo quasi n’he posat 3)
♥ 4 dents d’all molt picats o matxacats (jo n’he posat 3)
♥ 3 cullerades d’oli d’oliva
♥ 3 cullerades de salsa de soja (Tamari)

Com ho fem?

  1. En un bol gran barrejeu tots els ingredients secs.
  2. A part barrejar l’aigua amb els alls, l’oli i la salsa de soja.
  3. Anar afegint el líquid al bol on hi tenim els ingredients secs fins formar una massa manejable (si és necessàri, afegir més aigua).
  4. Formar cilindres de massa d’aproximadament 15 cm de llarg per 2 de diàmetre (jo les he fet més fines), i colocar-ho sobre de paper d’alumini i enrrollar-ho. Enrrollar també els extrems per tancar-ho bé (com que jo no tinc paper d’alumini ho he embolicat amb paper  “film”).
  5. Poseu els paquets en una placa de forn, ben juntets i cuineu-ho al forn durant 20 minuts a 190º (la meva variant és posar els paquetets amb paper de film en una olla amb aigua calenta -quasi bullint- i cuinar-ho durant uns 15-20 minuts fins que agafen consistència).
  6. Un cop cuites, treure-les del forn (o de la olla) i apartar el paper que les recobreix (d’alumini o film). Ara ja estan llestes per cuinar-les al gust: al vapor, fregides, a la planxa,etc.
  7. Nosaltres les hem fet a la planxa i les hem acompanyat d’una amanida de rúcula, encenalls de formatge de soja, tomàquets xerri i orenga.

Variants: A la massa se li pot afegir verdures, tofu, formatge de soja i altres espècies (al gust). També es poden guardar a la nevera o congelar-les per menjar-les en un altre moment.

Bon profit!!

Read Full Post »